استعماری؟ پسا استعماری؟ پیش استعماری یا «ما زنها»؟

مردمان پاپوا گینۀ نو این شکلی هستند:

img_0713

ادیان ابراهیمی هیچوقت گذارشان به آن طرفها نیفتاده  و این مردم دین و آیین خودشان را دارند. مثلاً در آیین آنها حرف زدن از اندامهای جنسی عیب نیست و در لالاییهای مادران و داستانهای مردم به راحتی از «آنجا»هایشان حرف می‎زنند. در ضمن، پستان نه چیزی است که با آن تجارت کرد، نه چیزی که به خاطرش در آتش شرم (حالا جهنم را بی‌خیال) جزغاله شد. اندامی است با چند تا کارکرد معمولی و اگر بروید آنجا به راحتی این اندام را دیده و می‎توانید درباره‌اش حرف بزنید. (به زبان کیلیویلا Kilivila  البته)

ssd

در این دو تصویر می‌بینید که مردمان پاپوا چگونه معاشقه می‎کنند و بعدش هم بچه‎دار می‎شوند.

تازه جالبتر اینکه بعد از به دنیا آمدن بچه، زنان پاپوا به بچه‎هایشان شیر می‌دهند. آن هم با لبی خندان:

dds

بعضی از این زنان معلم هستند:

ssdd

تصویر همکارم را دیدید؟

خودتان بروید در گوگل بنویسید Papua New Guinea و تصویرهایی که می‎آید ببینید. چندتا خوبش را جدا کرده بودم بگذارم اینجا. اما دروغ چرا می‎ترسم در اینجا را تخته کنند. (شاید هم خجالت می‌کشم از شما) چون پستانها همه جا حضور دارند و ما هم که جزئی از دنیای متمدن مسیحی – یهودی – اسلامی هستیم و این حرفها. تازه مافیای پاملا جان مگر اجازه می‎دهد کسی به جایی به جز پستانهای ایشان نگاه کند؟

برچسب‌ها:

17 پاسخ to “استعماری؟ پسا استعماری؟ پیش استعماری یا «ما زنها»؟”

  1. Soda Says:

    چطوری سارا؟ جگر این آنتروپولوژی سکسوالیته ات رو برم آخه. دلم برات تنگ شد. فرفرت ام که بسته اس.

  2. HB Says:

    کار همکارت خیلی درسته!

  3. رئیس آواره Says:

    خوب بی انصافیه اگه بگم که جالب نبود و لذت نبردم. من هم به نوعی از این نقاشی ها خیلی خوشم اومد. پیامشون رو به سادگی و درست انتقال می دادند.
    به هر حال برای خیلی ها نام بردن از اون مکانهای خاص بدن بدون ابراز احساسات غیر ممکنه. شاید هم یک قسمتش مربوط به نوع نگرش ما به اون منطقه و برداشت یک بعدی از نحوه استفاده اون باشه، کی می دونه؟

  4. bamdadi Says:

    جالب بود.
    در واقع بسیار جالب بود.

  5. fiddler Says:

    kheili jaleb bud,merc ke share kardi

  6. جواد Says:

    بله.. آدمها با هم فرق میکنن.
    از اینکه ما رو با زنان پاپوا گینه نو آشنا کردی ممنون!

  7. Reza Says:

    واقعا حیلی جالب بود. من که کیفور شدم.

  8. HB Says:

    سارا جان
    خیلی ممنون ام از نظرت
    همانطور که شما گفتید هیچ زبان زنده و طبیعی ای نیست که کاملاً قانونمند باشد و استثنا نداشته باشدو شاید هم برای تدریس اینگونه کلمات راهی باشد. من تا کنون روش موثری ندیده ام. بحث هیچگونه تعصبی هم نیست. زبان فارسی همین است که هست. چیزی که من خواستم مطرح کنم این است که این کلمات هنوز در دستور زبان فارسی حل نشده اند و دستور خودشان و حتا ساخت آوایی خودشان را دارند و برای همین بیشتر مشکل ساز اند.
    تفاوت «ی» اسم و صفت ساز با کلمات عربی این است که اگر یکی را بدانی می توانی بدانی دومی اسم است یا صفت. و می شود همین را به فارسی آموز گفت.ولی اگر تعامل را بدانی مستعمل را نمی توانی بسازی و در کل بحث نظام ذهنی زبان است و سازگاری دو نظام باهم.
    من در برخورد با شاگردان زبان فارسی افغانستان( دری )هم دقیقا همین مشکل را مشاهده کرده ام.
    در هر حال این فقط یک فرضیه است.
    با سپاس
    ح

  9. زن زمینی Says:

    خیلی جالبه. من همیشه از اینکه ممه دارم خجلم:) روم نشد جلوی دیگران بچه شیر بدم و… همیشه زن بودنم رو می خواستم کتمان کنم

  10. بی نام Says:

    یه سوال: چرا اندام دیگشونو میپوشونن؟

    ———————————————————————————
    راستش جوابی ندارم. حتماً یک دلیل حجب و حیایی باید داشته باشد اما دوست دارم فکر کنم به دلایل محافظتی بیشتر. چون در محیط پر درخت و خار و خاشاک و جانور زندگی می کنند بهتر است اندامهای زیرینشان را محافظت کنند.

  11. مهران Says:

    ببخشید یعنی شما هم برین اونجا باید این شلکی بشین …. چه بامزه کاش در مورد مرداش هم عکس میزاشتی ؟!

  12. لاک Says:

    چه جالب
    مطمئنا دیدگاهشون بهتر از ادمای اینجاست
    چون ادمای اینجا تا لباس کمر کرستی و چیز چسبون میبینند ازشون … میشه

  13. خشایار Says:

    تا اونجا که می دونم در گینه، مساجدی وجود دارند که با هزینه ی دولت عربستان و ایران اداره می شوند. آنچه که گفتید کاملا درست و به جاست. اما در حال انقراض. 

  14. شهرام Says:

    سلام

    من امروز از اول تا آخر وبلاگتو خواندم. خیلی بامزه بود و برای من که الان 8 ماهی است زبان نروژی می خوانم خیلی هم ملموس بود. دلم میخواست می توانستم اینها را برای معلم بیچاره خودم هم تعریف کنم ولی می دانی که نمیشه.

    انشای اون شاگرد ژاپنی هم من را یاد انشاهای خودم انداخت. بیچاره این تیم معلمان ما چی میکشن از دست نوشته ها و گفته های خنده دار ما.

    شهرام از نارویک

    راستی یک چیز دیگه. نروژیها یه تو میگن du و به کاسه توالت میگن do. حالا این وسط ما خارجیها به همه اینها میگیم دوو و راحت که میشه همون کاسه توالت. قیافه اونها وقتی برای بار اول با ما حرف میزنن خیلی جالبه . همچین سرخ میشن که نگو……

  15. کارآگاه علوی Says:

    این سرزمین تا 50 سال پیش آدمخوار بودند آنوقت چه انتظاری دارید .

  16. مازیار Says:

    اگه اداره ی توریسم Papua New Guinea شما رو استخدام کنه نون صنعت توریسمشون تو روغنه.

  17. nero Says:

    سلام
    آقا كلي حال كردم با اين عكساتون .متنا دقيقآ با عكسها جور بودن و از همه جالبتر اينكه خيلي باحال اين قوم توصيف كرده بودي .
    اگه ميشه از مرداشون هم يه آماري بزاريد تو سايت فكر كنم با حال باشن .

پاسخی بگذارید

