جهان پس از مرگ ما

– ببین یه جملۀ خوب داری برای تسلیت؟ دیرم شده. باید برم زودتر اینو پست کنم

– ما را شریک غم خود بدانید…  یا من را.

– ای بابا…این که مال هزار سال پیشه…سخن تازه بگو

– تسلیت دیگه جدید و قدیم نداره

–  از دست تو…این همه درس ادبیات و شعر و معر خوندی خیر سرت

– من واقعا  نمی دونم چه جوری تسلیت می گن… روح پاک و معصومش شاد باد!… غم رفتنش بر دوش ما نیز سنگینی می کند.

– ببخشید تلفن…الان بر می گردم

– باشه برو

– خوب چی می گفتی؟ غم رفتنش سنگینی می کنه؟ بابا تو چه نویسنده‎ای هستی؟ گفتی جایزه  ادبی هم گرفتی؟ می دونستم تقلب کردن…داورها رو پول دادی نه؟

–  (صورتک ریسه رفتن) من برای تبریک جایزه گرفتم آخه…برای قسمت تسلیت یکی دیگه جایزه گرفت.

– (صورتک خندۀ بلند)

– خوب چه مدلی دوست دای باشه؟

– شاعرانه… صمیمی … میخوام یه کم متفاوت باشه با مال بقیه فامیل

–  من چه میدونم بقیه فامیل چه جوری تسلیت گفتند. ببین این چطوره؟ گاهی اوقات کلمات کافی نیستند…

– آها آها بقیه‎شو بیا

– تا سنگینی بار نبودنش را توصیف کنی

– ای ول

– جدی خوب بود؟

– آره عالی بود…. این هم خودم گفتم، ببین خوبه؟: » بعضی آدمها برای این دنیا بیش از اندازه پاک و خوبند… و او یکی از آنها بود»؟

– این هم  خوبه دیگه … می تونی  هر دو رو با هم تلفیق کنی

– آره هر دوش رو می نویسم…ببین به جای پاک چی بزارم بهتره؟ به نظرت اعصابشون خرد نمی شه اینو بخونن؟

– نه چرا؟

– همینجوری گفتم… نکنه زیادی غم انگیز باشه

– آره خوب،  حتما گریه می کنن وقتی بخونن

– ای بابا …مسخره کردی منو؟ …اصلا  دلداری توش نیست…یه چیز دیگه بگو

– الان هر پیغامی بدی به هر حال اونها گریه می کنن… فرقی نمی کنه

– آره خوب این هم هست

– خوب می خواهی آخرش بگو: «توی این غم بزرگ تنها نیستید. ما هم نبودنش را باور نمی کنیم…» یا یه چیزی شبیه این

– آهان…عالی شد

– پس جایزه حقم بود؟

– حالا… (صورتک خنده)….خوب پس اینجوری شد: «گاهی اوقات بعضی آدمها برای این دنیا بیش از اندازه خوب و پاک هستند و او یکی از آنها  بود… کلمات کافی نیستند که سنگینی بار نبودنش را با آنها …

– بتوان بیان کرد

– آهان آره…بشود بیان کرد هم میشه …یه کم صمیمی تر از بتوان بیان کرده…خوب دستت درد نکنه من برم…خیلی دیرم شد.

– قربانت… خداحافظ ببین کی بود حالا این که مُرده؟

– دختر خاله ام… تصادف کرد مرد.

– آها. خدا بیامرزدش. تسلیت می گم

– قربونت مرسی

برچسب‌ها:

یک پاسخ to “جهان پس از مرگ ما”

  1. Loobia Says:

    man daghigh yadame key in goft o go ro ba ham dashtim o man baraye che kasi matne tasliat bayad mineveshtam…maloome ke to ham be on moghe ha ke ba ham doost boodim hanoz fekr mikoni koli delam barat tang shode va to hanoz koli bimareftai

پاسخی بگذارید

